Hochschulschrift - Bachelor (108)

2016
Hochschulschrift - Bachelor
Dreßel, S.: The role of a branched-chain a-keto acid dehydrogenase-encoding gene in O-acyl sugar biosynthesis and defense of wild tobacco (N. attenuata) against native herbivores and pathogens. Bachelor, 49 S., Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2016)
Hochschulschrift - Bachelor
Finck, J.: The olfactory system of Manduca sexta larvae - a preliminary study. Bachelor, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2016)
Hochschulschrift - Bachelor
Finzel, J.: A matter of taste and smell? – Testing potential conflicts between antenna and proboscis perception in the hawkmoth Manduca sexta. Bachelor, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2016)
Hochschulschrift - Bachelor
Jaeger, M.: Study on enzyme activity of nepenthesins in carnivorous Nepenthes alata. Bachelor, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2016)
Hochschulschrift - Bachelor
Kreitzer, C.: Allelic variation of two terpene synthases contributes to intra-species variation of herbivore induced volatiles in Nicotiana attenuata. Bachelor, Veterinärwissenschaftliche Universität Wien, Wien (2016)
Hochschulschrift - Bachelor
Merkel, L.: Odour-guided long-range attraction in drosophilid flies. Bachelor, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2016)
Hochschulschrift - Bachelor
Seiffert, C.: Der Einfluss einer Salicin-haltigen Nahrung auf das Darmmikrobiom von Spodoptera littoralis. Bachelor, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2016)
Hochschulschrift - Bachelor
Sorg, A.: Charakterisierung der Isopentenyldiphosphat-Isomerase sowie Herstellung und Verifikation von transgenen Linien in Populus canescens. Bachelor, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2016)
Hochschulschrift - Bachelor
Spingler, T.: Die Nase auf der Zunge: Der Tabakschwärmer Manduca sexta erkennt Blütendüfte mit dem Proboscis. Bachelor, Friedrich Schiller University Jena, Jena (2016)
2015
Hochschulschrift - Bachelor
Kalthoff, E.: Cyanogenic Glycosides in Zea mays. Bachelor, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2015)
Hochschulschrift - Bachelor
Kind, E.: Tracking odor induced neural activity with CaMPARI: a novel labeling protein in Drosophila melanogaster. Bachelor, 40 S., Freie Universität, Fachbereich Biologie, Chemie, Pharmazie, Berlin (2015)
Hochschulschrift - Bachelor
Lüthy, K.: Wie sich der Maikäfer-Engerling gegen die toxischen Abwehrstoffe des Löwenzahns wehrt. Bachelor, Hochschule, Weihenstephan-Triesdorf (2015)
Hochschulschrift - Bachelor
Riedel, A.: Heterologe Expression und Charakterisierung der Substratspezifität von beta-Glucosidasen der Maikäferlarve (Melolontha melolontha). Bachelor, Ernst-Abbe-Hochschule, Fachbereich Medizintechnik/Biotechnologie, Jena (2015)
Hochschulschrift - Bachelor
Streicher, P.: Regulation of extracellular superoxide dismutases in the leaf beetle Phaedon cochleariae after treatment with the entomopathogenic fungus Metarhizium anisopliae. Bachelor, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2015)
Hochschulschrift - Bachelor
Tröbs, K.: Population level effects of green leaf volatiles and ethylene production in seedlings. Bachelor, Ernst-Abbe-Fachhochschule, Biotechnologie, Jena (2015)
2014
Hochschulschrift - Bachelor
Alsleben, M.: Untersuchung der Biosynthese von Phenolen und Terpenen in borkenkäferresistenten Fichten aus dem Böhmerwald. Bachelor, Fachhochschule, Fachbereich Medizintechnik/ Biotechnologie, Jena (2014)
Hochschulschrift - Bachelor
Brugger, A.: Siderophore im Darm von Lepidoptera. Bachelor, Friedrich Schiller University Jena, Jena (2014)
Hochschulschrift - Bachelor
Dietrich, J.: Characterization and heterologous expression of dsRNase-like genes from insects. Bachelor, 47 S., Ernst Abbe University of Applied Sciences Jena, Jena (2014)
Hochschulschrift - Bachelor
Freund, L.: Effect of population bottlenecks on cooperative cross-feeding interactions. Bachelor, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2014)
Hochschulschrift - Bachelor
Hempel, P.: Charakterisierung und Regulation der potentiellen DIMBOA-Glc O-Methyltransferasen BX10e, BX10f und BX10g. Bachelor, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2014)