Hochschulschriften der Projektgruppe

Hochschulschrift - Doktorarbeit (7)

2019
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Eberl, F.: Tripartite relationships: The chemical ecology of tree-herbivore-pathogen interactions. Dissertation, 150 S., Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2019)
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Lackner, S.: Consequences of intra- and inter-plant communication for tree-herbivore interactions. Dissertation, 159 S., Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2019)
2018
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Ullah, C.: Biosynthesis and hormonal regulation of flavonoids in forest tree species and their roles in defense against fungal pathogens. Dissertation, 170 S., Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2018)
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Boeckler, A.: Phenolics in black poplar (Populus nigra) - patterns of abundance and processing in herbivores. Dissertation, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2014)
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Clavijo McCormick, A. L.: The role of herbivore induced volatiles in direct and indirect defense of poplar trees. Dissertation, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2014)
2012
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Specht, J.: Generalist insect herbivore performance in dependence of plant species richness, composition, and quality. Dissertation, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2012)
2011
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kigathi, R.: Speaking in context: The effect of plant species diversity on emission of volatile organic compounds from Trifolium pratense (L.). Dissertation, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2011)

Hochschulschrift - Diplom (7)

Hochschulschrift - Diplom
Feibicke, P.: Priming in Populus nigra. Diplom, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2014)
Hochschulschrift - Diplom
Schirmer, S.: Die Rolle der vaskulären und volatilen Signalleitung in der Schwarzpappel als Reaktion auf Herbivoriebefall. Diplom, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2014)
2011
Hochschulschrift - Diplom
Lämke, J.: Phytohormones in Populus nigra. Diplom, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2011)
2010
Hochschulschrift - Diplom
Miehe-Steier, A.: Der Einfluss von genetischer Identität, Licht und Nährstoffverfügbarkeit auf die Iridoidglykoside in Plantago lanceolata. Diplom, II, 72 S., Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2010)
2009
Hochschulschrift - Diplom
Mraja, A.: Untersuchung Untersuchung der Iridoidglykoside in Plantago lanceolata in einem Biodiversitätsexperiment. Diplom, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2009)
2008
Hochschulschrift - Diplom
Boeckler, A.: Induzierbare chemische Verteidigung von Pappeln. Diplom, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2008)
2006
Hochschulschrift - Diplom
Oswald, A.: Nahrungsspektrum herbivorer Insekten entlang eines Biodiversitätsgradienten in Grasländern im Thüringer Schiefergebirge und Frankenwald. Diplom, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2006)

Hochschulschrift - Master (7)

2020
Hochschulschrift - Master
Schmöckel, E.: Herbivor-induzierte Veteidigung einheimischer und invasiver Populationen des Spitzwegerichs (Plantago lanceolata). Master, 142 S., University of Giessen, Gießen (2020)
2019
Hochschulschrift - Master
Mindt, E.: Frass-induced defense response in poplar. Master, 75 S., Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2019)
2016
Hochschulschrift - Master
Fernandez de Bobadilla, M. T.: Do caterpillars prefer rust-infected leaves? Master, Wageningen University, Wageningen (2016)
Hochschulschrift - Master
Wolf, S.: Role of alcohol dehydrogenases in biosynthesis and downstream signaling of volatile organic compounds in Hordeum vulgare L. Master, Technische Universität München (2016)
2015
Hochschulschrift - Master
Lackner, S.: Volatile mediated communication in black poplar trees. Master, 67 S., Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2015)
Hochschulschrift - Master
Eberl, F.: Volatile emission from poplar after pathogen and herbivore infestation. Master, Friedrich-Schiller-Universität, Jena (2014)