Theses of the Biosynthesis / NMR Research Group

DepartmentYearCitation like
2017
1Knoll, Alisa (2017). Isolation von Vakuolen und sequentielle Proteinextraktion aus Papaver nudicaule Blüten. (Master Thesis), Friedrich-Schiller-Universität Jena, Chemisch-Geowissenschaftliche Fakultät.
2015
1Dudek, Bettina (2015). Untersuchungen zu Metabolitenprofil und Farbentstehung in gelben Papaver nudicaule-Blüten. (Master Thesis), Friedrich-Schiller-Universität Jena, Chemisch-Geowissenschaftliche Fakultät.
2Hidalgo, William (2015). Biosynthesis of phenylphenalenone-type compounds in Haemodoraceae plants and their phytopathological role in the interaction Musa-Mycosphaerella fijiensis. (PhD Thesis), Friedrich-Schiller-Universität Jena, Chemisch-Geowissenschaftliche Fakultät.
3Warskulat, Anne-Christin (2015). Analytische Charakterisierung von Struktur und Biosynthese der Nudicauline aus gelben Papaver nudicaule L. Blüten. (PhD Thesis), Friedrich-Schiller-Universität Jena, Chemisch-Geowissenschaftliche Fakultät.
2014
1Feistel, Felix (2014). Erzeugung und chemische Charakterisierung von 13C-angereicherten Salicinoiden aus der Pappel (Populus trichocarpa x deltoides). (Diploma Thesis), Friedrich-Schiller-Universität Jena, Faculty for Chemical and Earth Sciences.
2Szamosvari, Dávid (2014). Untersuchungen zu Phenylphenalenonen aus Anigozanthos preissii Wurzelkulturen. (Master Thesis), Friedrich-Schiller-Universität Jena.
2013
1Milde, Martin (2013). Biosynthesis of nitrogen-containing Phenylbenzoisoquinolinones in Wachendorfia thyrsiflora (Haemodoraceae). (Diploma Thesis), Friedrich-Schiller-Universität Jena, Chemisch-Geowissenschaftliche Fakultät.
2012
1Fang, Jingjing (2012). Analysis of Plant Secondary Metabolites from Specialized Organs, Tissue and Cells. (PhD Thesis), Friedrich-Schiller-Universität Jena, Faculty for Biology and Pharmacy.
2Szamosvari, Dávid (2012). Eine 18O, 13C markierte Modellverbindung für biosynthetische 31P-NMR Untersuchungen. (Bachelor Thesis), Friedrich-Schiller-Universität Jena.
2009
1Bolibrukh, Dmitri (2009). Diels-Alder cycloadducts of 14,16-dienes in the synthesis of C-14-substituted steroids. (PhD Thesis), Academy of Sciences of Belarus Minsk.
2Jitsaeng, Kusuma (2009). Phytochemical and genetic analysis of Musa and related species from Thailand. (PhD Thesis), Friedrich-Schiller-Universität Jena.
3Munde, Tobias (2009). Oxidative Schritte in der Phenylphenalenonbiosynthese in Anigozanthos preissii und Wachendorfia thyrsilflora (Haemodoraceae). (PhD Thesis), Friedrich-Schiller-Universität Jena.
2007
1Lenz, Annika (2007). Einfluss des WtPKS1-Gens auf das Metabolitenprofil von Arabidopsis thaliana. (Diploma Thesis), Friedrich-Schiller-Universität Jena.
2005
1Antonchick, Andrey (2005). Synthesis of brassinosteroids and their use in biosynthetic studies. (PhD Thesis), Academy of Sciences of Belarus Minsk, Institute of Bioorganic Chemistry.
2Brand, Silke (2005). Pflanzliche Polyketidsynthasen des Typs III in Wachendorfia thyrsiflora (Haemodoraceae). (PhD Thesis), Friedrich-Schiller-Universität Jena, Biologisch-Pharmazeutische Fakultät.
3Otalvaro Tamayo, Leon Felipe (2005). Structural, phytopathological and biosynthetic aspects of phenylphenalenones from Musa. (PhD Thesis), Departemento de Quimica, Universidad de Antioquia, Medellin, Colombia.
2002
1Opitz, Stefan (2002). Phenylphenalenones and related phenolic pigments of the Haemodoraceae: Structure, biosynthesis and accumulation patterns in Xiphidium caeruleum and Wachendorfia thyrsiflora. (PhD Thesis), Friedrich-Schiller-Universität Jena, Biologisch-Pharmazeutische Fakultät.
2001
1Schmitt, Bettina (2001). NMR Spectroscopic investigations on the biosynthesis of phenylphenalenones in Anigozanthos root cultures. (PhD Thesis), Friedrich-Schiller-Universität Jena, Chemisch-Geowissenschaftliche Fakultät.