syun3039

Chemical Ecology in Poplar
 Phone:+49 (0)3641 57 1328Max Planck Institute for Chemical Ecology
 Fax:+49 (0)3641 57 1302Hans-Knöll-Straße 8
  emailD-07745 Jena

Research  Theses  CV  Publications  Presentations  Advisor  Teaching  help    to staff list

Supervision of theses:

Medina van Berkum, Pamela (started in 2020). Plant volatile organic compounds in the context of biodiversity and ecosystem functioning relationships. PhD Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Uhe, Christin (started in 2017). Behavioral and nutritional ecology of insects on poplar. PhD Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Coqueret, Victoire (started in 2015). Tomato VOC analyses. PhD Thesis, Université de Lorraine, Nancy, France
Fabisch, Thomas (started in 2014). Black poplar defense responses to biotic stress. PhD Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Schmöckel, Eric (2020). Herbivor-induzierte Veteidigung einheimischer und invasiver Populationen des Spitzwegerichs (Plantago lanceolata). Master Thesis, Justus-Liebig-Universität, Gießen
Eberl, Franziska (2019). Tripartite relationships: The chemical ecology of tree-herbivore-pathogen interactions. PhD Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Lackner, Sandra (2019). Consequences of intra- and inter-plant communication for tree-herbivore interactions. PhD Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Mindt, Elisabeth (2019). Frass-induced defense response in poplar. Master Thesis, Friedrich-Schiller-University, Jena
Ullah, Chhana (2018). Biosynthesis and hormonal regulation of flavonoids in forest tree species and their roles in defense against fungal pathogens. PhD Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Fernandez de Bobadilla, Maria Teresa (2016). Do caterpillars prefer rust-infected leaves? Master Thesis, Wageningen University
Wolf, Silvana (2016). Role of alcohol dehydrogenases in biosynthesis and downstream signaling of volatile organic compounds in Hordeum vulgare L. Master Thesis, Technische Universität München
Lackner, Sandra (2015). Volatile mediated communication in black poplar trees. Master Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Boeckler, Andreas (2014). Phenolics in black poplar (Populus nigra) - patterns of abundance and processing in herbivores. PhD Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Clavijo McCormick, Andrea Liliana (2014). The role of herbivore induced volatiles in direct and indirect defense of poplar trees. PhD Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Eberl, Franziska (2014). Volatile emission from Populus nigra in response to herbivory and pathogen attack. Master Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Feibicke, Peter (2014). Priming in Populus nigra. Diploma Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Schirmer, Stefanie (2014). Die Rolle der vaskulären und volatilen Signalleitung in der Schwarzpappel als Reaktion auf Herbivoriebefall. Diploma Thesis, Friedrich-Schiller-University, Jena
Lackner, Sandra (2012). Herbivor-induzierte Emission von Duftstoffen bei der Schwarzpappel (Populus nigra) unter Freilandbedingungen. Bachelor Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Schrader, Julian (2012). Emission volatiler Duftstoffe: Ein Vergleich verschiedener Wuchsformen und Verwandtschaftsgruppen in Brassicaceen. Bachelor Thesis, Universität Osnabrück
Schwieger, Sarah (2012). Die durch Arbuskuläre Mykorrhiza induzierte Kommunikation und der Einfluss von Herbivorie auf die Duftstoffemission von Plantago lanceolata. Bachelor Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Specht, Juliane (2012). Generalist insect herbivore performance in dependence of plant species richness, composition, and quality. PhD Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Kigathi, Rose (2011). Speaking in context: The effect of plant species diversity on emission of volatile organic compounds from Trifolium pratense (L.). PhD Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Lämke, Jörn (2011). Phytohormones in Populus nigra. Diploma Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Miehe-Steier, Annegret (2010). Der Einfluss von genetischer Identität, Licht und Nährstoffverfügbarkeit auf die Iridoidglykoside in Plantago lanceolata. Diploma Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Mraja, Anne (2009). Analyse der Iridoidglykoside in Plantago lanceolata in einem Freilandexperiment. Diploma Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Boeckler, Andreas (2008). Induzierbare chemische Verteidigung von Pappeln. Diploma Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Oswald, Anett (2006). Nahrungsspektrum herbivorer Insekten entlang eines Biodiversitätsgradienten in Grasländern im Thüringer Schiefergebirge und Frankenwald. Diploma Thesis, Friedrich-Schiller-Universität, Jena
Baer, Nadine (2005). Der Einfluß unterschiedlicher Futterpflanzen auf die Fitneß von Chorthippus parallelus (Orthoptera, Acrididae). Master Thesis